پاورپوینت کاربرد ریاضی در علوم مختلف

دسته بندي : علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل :  powerpoint (..ppt) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )
تعداد اسلاید : 27 اسلاید

 قسمتی از متن powerpoint (..ppt) : 
 

بسم لله الرحمن ارحیم
کاربرد ریاضی در علوم مختلف
ریاضیات یک شیوه تفکر است و ما را به داشتن راهبردی در سازماندهی و تجزیه و ترکیب داده ها، آن هم نه منحصراً در محاسبات مجهز می کند به دلیل کثرت روابط ریاضی با شاخه های مختلف علوم از هر شاخه اصلی علوم انسانی، زیستی، زمین شناسی، مهندسی به اختصار به گوشه ای از این ارتباط اشاره می کنیم.
ریاضی و قرآن
به حق ریاضیات در کتاب آسمانی بدان گونه اثراتی را از خود به جا گذاشته است که باید خداوند را مالک اصلی و بانی منحصربه فرد ریاضیات در چرخه گردون آفرینش معرفی کرد واژه هایی که در معنا با یکدیگر ارتباط پیدا می کنند از نظر تعداد دارای ارتباط ریاضی هستند به عنوان مثال کلمه جزا 117 بار و مغفرت 334 یعنی 2 برابر جزا و کیفر بیان شده است. در برابر 11 بار بکار رفتن کلمه ابلیس به همان تعداد فرمان به استعاذه تکرار شده است .
صراط الذین انعمت علیهم غیر مغضوب علیهم و لا الضالین
ریاضی و اقتصاد
کاربرد ریاضیات در رشته اقتصاد نسبت به سایر رشته های علوم اجتماعی برجسته تر است. ریاضیات شعبه ای از علوم است که علمیت آن جنبه محض و خالص دارد پس از اقتصاد، مدیریت از ریاضیات در تحلیل مسائل خود استفاده های فراوانی می کند.
ریاضی و معماری
علم معمای به طرز زیبا و جذابی نقوش هندسه را به تصویر در
می آورد اگر به آثار باستانی و ابنیه تاریخی و ساختنمان های مختلف نظر کنیم ایده های هندسی، دورانها، بازتاب ها همراه با ذوق و هنر قابل درک و شناسایی است. از خطوط موازی و خصوصاً متساوی الفاصله در نقشه کشی و ترسیمات استفاده می شود. متقارن در رسم نقوش کاشی کاری و معماری کاربرد دارد. هنرمندان معماری اسلامی از فرمول های پیچیده ریاضی و هندسه استفاده کرده اند که چندین قرن بعد توسط ریاضی دانان غرب کشف شده است .

 
دسته بندی: علوم پایه » دانلود پاورپوینت های علمی

تعداد مشاهده: 5419 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.ppt

فرمت فایل اصلی: .ppt

تعداد صفحات: 27

حجم فایل:3,659 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل